2016. december 21., szerda

Limara forralt boros kalácsa. 21. Szakácsmustra


 Be kell látnom, hogy ha jó kalácsot akarok sütni, akkor be kell tartanom az utasításokat. Eddig csak lazán fogtam hozzá. Nem is lett ilyen fenséges, mint most. 
Limara receptje alapján nagyszerű kalács készült. Csak apróbb változásokat végeztem. Felhasználtam az összes bort, nem csak a megadott 1.5 dl-t, így növeltem a liszt és a vaj mennyiségét. A kalács az általam vezetett Szakácsmustra nevű gasztrojátékra készült. Még lehet csatlakozni.

Hozzávalók: 
- kovász
1 dl langyos tej
1 teáskanál cukor
10 dkg finomliszt
2 dkg friss élesztő
A cukros tejbe morzsoltam az élesztőt, majd a lisztet alaposan elkevertem benne, és 2 órára ott hagytam az asztalon.
- fűszeres bor:
2 dl vörösbor
egy darab fahéjrúd
5 szem szegfűszeg
kis szelet gyömbér
vaníliás cukor
(fél rúd vanília, egy csillagánizs, 2-3 szem kardamom)
A zárójeles hozzávalókat nem tettem bele, mert nem kaptam, de Limara ajánlja. A vaníliás cukor a vanília rúd helyett van. 
A bort felforraltam, beletettem a fűszereket, mindjárt elzártam a gázt, és 2 órára letakarva állni hagytam.
- tészta
50 dkg finomliszt
6 dkg cukor
nagy csipet só
1 tojás
3 tojás sárgája
az összes kovász
2 dl forralt bor
7 dkg vaj
1 teáskanál szárított reszelt citromhéj
1 teáskanál szárított reszelt narancshéj
5 dkg mazsola
3 evőkanál kandírozott vegyes gyümölcs
-tetejére
1 tojás
szeletelt mandula
A dagasztógépbe mértem a lisztet, a cukrot, a sót, a tojások sárgáját és a tojást, a kovászt és a bort. 3-4 percig alacsony, majd 10 percig magas fokozaton dagasztottam. Végén hozzáadtam a puha vajat, a mazsolát és a gyümölcsöket. Egy óra alatt a duplájára kelt.
Aztán lisztezett deszkán három darabba vágtam, és kis cipókat formáztam belőle, és 15 percig pihentettem letakarva. Aztán rudakat sodortam belőlük, és hármas fonással kialakítottam a kalácsformát. Felvert tojással megkentem, még 30 percig hagytam a deszkán, majd újra kentem, Közben kb. 170 fokra előmelegítettem a sütőt. A kalácsot megszórtam szeletelt mandulával, és kisütöttem. Kicsit korán kezdett barnulni, letakartam egy papírral, hogy ne égjen meg. Ezzel nem is volt baj, csak kissé elterült. Nem lett olyan igazán szép, de az íze pompás. Csak ajánlani tudom!







A Szent Család


3 megjegyzés:

  1. Én is találtam egy nagyon jó kalácsreceptet, amit azóta már többször is elkészítettem, az alapja majdnem ugyanez, csak mézeskalács fűszerek vannak benne. Legközelebb ezt is kipróbálom, mert most már nagyon jól mennek a kelt kalácsok. Csak türelem kell hozzájuk.

    VálaszTörlés